5 Form. Attention!
Classwork for Monday, 16.03.20:
1. Опрацювати географічні назви впр.1, стор.133,
частини світу (завдання d) виписати у словник.
2. Читати і перекладати текст впр.2, стор.133 у
такій послідовності: 1-D; 2-B; 3-A; 4-C.
3. Знайти відповіді на питання, використовуючи
впр.2, стор.129; впр.2, стор.133:
- Where are you from?
- Where is Ukraine situated?
- What is the capital of Ukraine?
- What is the main street in Kyiv?
- What is your native language?
- What is Ukraine rich in?
- What is the population of Ukraine?
- What nationality are you?
- What is the longest river in Ukraine?
- What is the biggest lake in Ukraine?
- What is the deepest lake in our country?
- What is the highest peak in our Motherland?
4. Повторити правила вживання модального дієслова
can та правила утворення різних форм і типів питань з ним:
Example:
+I can cook well. - Я
можу добре готувати
-I cannot
(can't) cook well. (заперечення)
GQ? Can I cook
well? (загальне питання)
AQ? Can I cook
well or badly? (альтернативне питання)
SQ? 1. Who can
cook well? (спеціальні питання)
2. What can I do well?
3. How can I cook?
DQ? I can cook well, can't I? (розділові питання)
I can't cook well, can I?
5. Дати відповіді на питання тесту: Can animals do this? (завдання на classroom)
5. Дати відповіді на питання тесту: Can animals do this? (завдання на classroom)
Немає коментарів:
Дописати коментар