неділя, 15 березня 2020 р.

Класна робота для дистанційного навчання

5 Form. Attention!
Classwork for Monday, 16.03.20:
1. Опрацювати географічні назви впр.1, стор.133, частини світу (завдання d) виписати у словник.
2. Читати і перекладати текст впр.2, стор.133 у такій послідовності: 1-D; 2-B; 3-A; 4-C.
3. Знайти відповіді на питання, використовуючи впр.2, стор.129; впр.2, стор.133:
  1. Where are you from?
  2. Where is Ukraine situated?
  3. What is the capital of Ukraine?
  4. What is the main street in Kyiv?
  5. What is your native language?
  6. What is Ukraine rich in?
  7. What is the population of Ukraine?
  8. What nationality are you?
  9. What is the longest river in Ukraine?
  10. What is the biggest lake in Ukraine?
  11. What is the deepest lake in our country?
  12. What is the highest peak in our Motherland?

4. Повторити правила вживання модального дієслова can та правила утворення різних форм і типів питань з ним:
Example:
+I can cook well. - Я можу добре готувати
-I cannot (can't) cook well. (заперечення)
GQ? Can I cook well? (загальне питання)
AQ? Can I cook well or badly? (альтернативне питання)
SQ? 1. Who can cook well? (спеціальні питання)
         2. What can I do well?
         3. How can I cook?
DQ? I can cook well, can't I? (розділові питання)
         I can't cook well, can I?
5. Дати відповіді на питання тесту: Can animals do this? (завдання на classroom)

Немає коментарів:

Дописати коментар